Alla inlägg den 12 januari 2012

Av agneta henriksson - 12 januari 2012 11:16

Till helgen åker jag till finland med 3 av mina hundar på utställning, med på resan ska Atle, Axa och Freyja.

Kom på så här i sista minuten innan, att jag återigen "missat" att koppelträna hundarna.... Blir alltid likadant inför varje utställning. Koppelträningen har inte hunnits med, för all ledig til går till dragträningen, och sedan finns ingen tid över för promenader :(.......Eller är det en förträngningsmekanism jag har, eftersom jag tycker sån träning är tråkig och halvt onödig..... nå jå, brukar ju säga som så, att efter några gånger upp i ringen så lär dom sig ju på det sättet åxå så småningom, men hade ju varit roligt nån gång att gå upp i ringen med hund som kan sin sak....

Men jag har ju bara mej själv att skylla.:))

Hoppas på bra resultat, Atle hade verkligen behövt sitt finska cacib....

Alla tre är iaf i bra päls och kondition, även fast tvättningen uteblir av naturliga orsaker..... det är ju vinter!!!!


 ...Här en riktigt bra bild som Anna tog när atle skulle paras med Iza för 1,5 år sedan, en av de få gånger atle stått helt still en tiondels sekund med alla fyra tassar på backen...:))

Foto och copyright: Anna Kuru

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards