Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Finland nästa igen

Av agneta henriksson - 24 februari 2012 12:34

Hmm, det som alltid brukar strula på mina resor, men nu har allt strulat sej före avresa. Jag har åkt på infulensan och varit riktigt dålig hela veckan, till råga på att har jag hostat sönder ryggen. Iza har skadat tassen och kan inte följa med som ledarhund och andra ledarhunden Allit har börjat löpa, och löptikar får inte delta på arbetsproven. Och av förklarliga skäl följer då inte Anna med heller som skulle ha kört denna gång, så det blit lång resa att köra själv. Så inge ledarhundar och ingen förare/handler och inget ressällskap, vad göra?????


"Det löser sej sa han som sket i vasken".....  finns ett uttryck som stämmer bra.


Jag akutkontaktade Saana på Arctic Power kennel som jag köpt Axa av, och frågade om hon kunde tänka sig att ta med två av mina på en extra runda med hennes ledarhundar på REKÄ, och det kunde hon :) Då var ju ledarhundar, förare/handler löst, för jag hade nog haft svårt att köra med min förkylning och dåliga rygg. Återstår dock att se hur det går att köra ihop 4 hundar som inte känner varann på ett arbetsprov, dessutom har jag denna gång med mig mina två hundar, Atle och Freyja,  som har "myror i brallan", lite svårt för att vara stilla, tysta och uppföra sig exemplariskt:)) Men sköter de bara sej i övrigt genom hela testet så borde de ju iaf klara en 2a är min förhoppning.


Och till och med ressällskap har jag nu hittat, Marielle följer med på min fram & tillbaka/ över dan resa. Om man nu kan kalla det så.... 170 mil borde trippen visa vid hemkomst. Åker fredag kväll och beräknar att vara hemma lördag sen kväll/natt. Så nåt sovande blir det inte!


Hoppas bara att Iza kryar på sig och kan följa med på nästa resa....



 
 
Ingen bild

Annica

24 februari 2012 16:21

Lycka till tjejer på resan, hoppas allt går bra.
;o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av agneta henriksson - 1 juli 2013 18:53


Äntligen...... lyckades Atle ta sitt sista cacib i gällivare på internatioonella 30 juni. Så fin killen kan nu titulera sej. NO UCH, FI UCH, CIB Breda Blickens Atle   ...

Av agneta henriksson - 1 juli 2013 18:47


Heavy och Rajja var med mej på en nationell uställning i norge. Var i valet och kvalet om jag skulle idas släpa med mej Heavy eftersom han blev klar i norge sist, men bestämde att det kunde vara kul för Rajja med ressällskap. Dagen gick riktigt bra: ...

Av agneta henriksson - 1 juli 2013 18:23

En ny valp har flyttat in på kenneln. "Spring"  från Ylajärvis kennel- Malin Sundin. Hoppas på ett blivande komplement till Axa när han vuxit till sig och blivit nog stor att jobba. Han kom upp med Malin lagom till SPHK i Piteå, det var ju himla sk...

Av agneta henriksson - 12 april 2013 09:45

Alla hundar ligger resten av våren i hårdträning inför REKÄ till nästa vinter, både för team och led. Nedan Axa i singelled     Nedan Freyja i singelled     Nedan Ask premiär på led, först med nippe och sen med Freyja i par      ...

Av agneta henriksson - 12 april 2013 09:33

Lapicum Big Boy- "Boss" e: Kölshers Gizmo u: Oumiak´s Betty Boop           Ljusvattutjärns Nordiska Skirner- "Skipp" e: NO UCH, FI UCH Takoda C´Fats Domino u: Mishawum´s Tecocalli Bowl- "Phoenix"         ...

Ovido - Quiz & Flashcards